Методична робота – це система організації діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності, основаної на дослідженнях науки та передового досвіду, спрямованої на удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Методична робота коледжу спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки викладачів до пошукової діяльності, роботи в нових умовах.
Метою методичної роботи є створення умов, що забезпечують різносторонній та творчий розвиток особистості викладача, підвищення його кваліфікації, професіоналізму, готовності до інновацій та забезпечення педагогічних умов для організації навчального процесу.
Основні напрямки методичної роботи:
- надання методичних консультацій викладачам, студентам, працівникам інших закладів освіти;
- спрямування і координація роботи циклових комісій коледжу;
- спрямування роботи засідань міських методичних об’єднань педагогічних працівників;
- розробка, апробація та впровадження освітніх технологій, інноваційних методик у навчально-виховний процес;
- створення комплексу методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- розробка й упровадження в практику роботи предметних (циклових) комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення науково-методичної роботи, професійної підготовки майбутніх фахівців;
- сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення організаційних умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів;
- вивчення й узагальнення позитивного педагогічного досвіду викладачів коледжу, педагогічних працівників інших закладів освіти, ознайомлення педагогів, студентів коледжу з цим досвідом та його впровадженням;
- залучення викладачів та студентів до навчально-методичної, науково-дослідної роботи;
- організація виставок педагогічних досягнень викладачів, новинок психолого-педагогічної, методичної літератури, періодичної преси;
- робота з молодими викладачами;
- допомога в підготовці викладачів до атестації.
Основні форми методичної роботи в коледжі:
- засідання методичної ради коледжу;
- засідання циклових комісій;
- науково-методичні конференції;
- проблемні семінари, семінари-практикуми;
- методичні консультації;
- тижні циклових комісій;
- відкриті заняття;
- засідання «Школи молодого викладача»;
- засідання творчої групи;
- розробка і вдосконалення комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- створення навчально-методичних матеріалів;
- виставки педагогічних досягнень викладачів.
Координуючим органом методичної роботи в коледжі є методична рада, яка розглядає найбільш важливі питання удосконалення методичної та навчально-виховної роботи в коледжі, впровадження інноваційних технологій і прогресивних форм організації навчання в навчальний процес, контролю і координації роботи циклових комісій, розробки заходів з підвищення професійної майстерності викладачів тощо.
Ключові питання роботи методичної ради:
- Основні напрямки методичної роботи;
- Робота циклових комісій по формуванню професійної компетентності викладачів;
- Затвердження навчально-методичних матеріалів викладачів;
- Результати виставки-огляду навчально-методичних матеріалів викладачів;
- Роль і місце самостійної роботи студентів у системі організації навчального процесу;
- Застосування сучасних педагогічних технологій з метою підвищення якості знань;
- Результати проведення тижнів (декад) циклових комісій;
- Напрямки удосконалення інформаційно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
Головні зусилля зосереджені на наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, який сприяє пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, що обумовлює оптимізацію навчально-виховного процесу в закладі.
Базовий коледж
Кам’янець–Подільський фаховий коледж індустрії, бізнесу та інформаційних технологій координує роботу 8 закладів фахової передвищої освіти міста Кам’янець-Подільський.
Базовий коледж спрямовує свою діяльність на об’єднання педагогічних колективів з метою удосконалення навчально-виховного процесу, вивчення та поширення педагогічного досвіду роботи педагогічних працівників міста та області. Організовує та проводить виставки технічної творчості, огляди кабінетів і лабораторій, конкурси, олімпіади, конференції, педагогічні читання, методичні семінари, вебінари, майстер-класи, огляди-конкурси передового досвіду та інші навчально-методичні заходи, спрямовані на підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Створено 12 міських методичних об’єднань викладачів:
- української мови та літератури;
- математики;
- суспільних дисциплін;
- фізики;
- хімії;
- основ інформатики;
- іноземних мов;
- керівників фізичного виховання;
- завідуючих бібліотеками;
- методистів;
- заступників директорів з навчальної роботи;
- заступників директорів з виховної роботи.