Зміст діяльності психологічної служби коледжу
Психологічна служба є частиною системи освіти, тому її основні завдання і функції виходять з місії системи освіти, задекларованих у статті 6 Закону України «Про освіту», принципів гуманістичного характеру освіти, пріоритету загальнолюдських духовних цінностей, життя та здоров’я людини, свободи розвитку особистості та адаптивності системи освіти до рівня і особливостей розвитку особистості. Відповідно, місія психологічної служби полягає у забезпеченні розвиваючого характеру освіти, тобто психолого-педагогічних умов для успішного вирішення завдань навчання та розвитку.
Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я студентів та викладачів.
Основні завдання психологічної служби:
– сприяти повноцінному розвитку особистості, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку та подальшого професійного вдосконалення.
– забезпечити індивідуальний підхід до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічної характеристики;
– здійснювати профілактику і корекцію відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку студентів.
Завдання психологічної служби:
- Сприяння захисту честі і гідності студента та допомога кожному у соціалізації й адаптації до соціального середовища шляхом оптимального розвитку його потенційних можливостей.
- Сприяння збереженню психологічного здоров’я студентів та формування здорового способу життя. Сприяння розвитку здоров’язберігаючих напрямків роботи у освітньому середовищі.
- Виявлення індивідуальних особливостей студентів з метою визначення порушень у процесі виховання, навчання та надання допомоги.
- Робота зі студентами 1-х курсів з метою надання допомоги під час адаптації до навчання.
- Робота з обдарованими студентами;
- Забезпечення психологічного супроводу студентів, які мають девіантну та делінквентну поведінку та профілактика їх правопорушень.
- Психокорекційна та розвивальна робота зі студентами ВУЗу.
- Профілактична та просвітницька робота з метою попередження попередження насильства в освітньому середовищі.
- Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: консультативна та просвітницька робота з викладачами, батьками, студентами.
- Здійснення психологічного супроводу інклюзивної освіти.
Шановні батьки та педагоги, запам’ятайте!
- Якщо діти живуть в умовах постійною критики, вони навчаються осуджувати.
- Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству.
- Якщо дитину постійно висміювати, вона навчається зневажати себе.
- Якщо дітей постійно соромити, вони навчаються почувати провину.
- Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терплячості.
- Якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості в собі.
- Якщо вчинки дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги.
- Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими.
- Якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти.
- Якщо діти живуть із визнанням, вони навчаються дружелюбності.
- Якщо дитина живе в любові, вона зможе любити.
Десять кроків, щоб стати кращими батьками
- Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.
- Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.
- Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.
- Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.
- Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.
- Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.
- Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.
- Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.
- У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними у їх дотриманні, та намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.
- Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.
Протидія булінгу
1. НАКАЗ МОН №1646 від 28.12.19 “Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти”
2. НАКАЗ МОН №293 від 26.02.20 “Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти”
3. ЩО ТАКЕ БУЛІНГ?
4. План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) Кам’янець-Подільського фахового коледжу індустрії, бізнесу та інформаційних технологій на 2023-2024 навчальний рік
5. Положення про порядок застосування заходів виховного впливу до сторін булінгу в Кам’янець-Подільському фаховому коледжі індустрії, бізнесу та інформаційних технологій
6. Положення про порядок реагування на випадки булінгу (цькування) у Кам’янець-Подільському фаховому коледжі індустрії, бізнесу та інформаційних технологій
7. Положення про порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) у Кам’янець-Подільському фаховому коледжі індустрії, бізнесу та інформаційних технологій
Iнформація про відповідальну особу за дотриманням “Порядку реагування на випадки булінгу”
Практичний психолог коледжу Євген Григор’єв.
Контактний телефон: +380976864334.
З’ясуй правду про наркотики. Врятуй чиєсь життя
10 точних фактів про наркотики, які ваші друзі можуть не знати
Переходьте за посиланням