Головна / Історія
Кам’янець-Подільський фаховий коледж індустрії, бізнесу та інформаційних технологій – вищий навчальний заклад І-ІІ рівня акредитації (створений на базі Кам’янець-Подільського індустріального технікуму), який готує фахівців для багатьох галузей промисловості, економіки, народного господарства за професійним спрямуванням спеціальностей кваліфікаційного рівня фаховий молодший бакалавр. Будівлю коледжу споруджено 1911 року для чоловічого духовного училища. В 1917 році її підпорядкували військовому відомству ГПУ. В 20-х роках тут розташовувався хімічний технікум, реорганізований 1930 року в силікатний інститут, який в 1940 році переведено до Харкова. Упродовж 75-літньої історії навчального закладу видозмінювалися спеціальності коледжу. Одними з перших з’явились спеціальності “Монтаж і експлуатація електроустаткування промислових підприємств і установок” та „Відкрита розробка родовищ корисних копалин”, які функціонують в навчальному закладі до сьогодні. У 1950-1970 роках, враховуючи потреби регіону, відкрито спеціальності гірничо-видобувної промисловості ( “Холодна обробка металів різанням”, “Технологія в’яжучих матеріалів”, “Геологія, пошуки і розвідка родовищ корисних копалин”, “Гірнича електромеханіка”, „Маркшейдерська справа”). У зв’язку із введенням в експлуатацію Кам’янець-Подільського цементного заводу технікум розпочав підготовку фахівців за спеціальностями „Технологія цементної промисловості”, „Механічне обладнання промисловості будівельних матеріалів”. У 90-х роках ХХ століття популярністю користувалися спеціальності “Землевпорядкування”, “Технологія обробки природного каменю”. За останні роки з огляду на бурхливий науково-технічний прогрес відкрито спеціальності “Фінанси і кредит”, “Готельне обслуговування”, „Маркетингова діяльність”, “Розробка програмного забезпечення”, „Обслуговування та ремонт електропобутової техніки” „Обслуговування комп’ютерних систем та мереж”. За роки свого функціонування коледж підготував понад 40 тисяч фахівців. Майже всі вони знайшли своє місце у житті: працюють за фахом, займають керівні посади. За всю історію закладу його очолювали сім осіб: Григор’янц З.С., Ожогін В.Я., Єршов І.Ф., Олінєвич С.В., Хохлов В.М., Чорний А.А. Недошитко М.І. З 1 жовтня 2021 року виконуючим обов’язки директора коледжу призначено Никифорчина С.З.. У 1963 році за високі досягнення у розвитку фізкультури і спорту серед молоді на базі технікуму було відкрито спортклуб „Індустрія” У коледжі навчається 700 студентів. Для підготовки кваліфікованих фахівців створена матеріальна база з сучасним устаткуванням. До послуг студентів 83 лабораторії та аудиторії, три майстерні, три спортивних зали, бібліотека з читальною залою, актова зала, Мінералогічний музей, Музей історії коледжу. Вивчення інформатики і комп’ютерної техніки здійснюється в 6 лабораторіях, які обладнано сучасними комп’ютерами. Два гуртожитки повністю забезпечують потреби студентів у житлі. Підготовку спеціалістів у коледжі здійснює висококваліфікований, згуртований педагогічний колектив, у якому працюють 68 викладачів. З них 60 особи викладачі вищої категорії, 19 викладачі – методисти, 6 –старші викладачі, 4 кандидати наук. Творчим надбанням колективу викладачів є публікації, програми, навчально-методичні посібники, статті методичного спрямування у педагогічних газетах і журналах, збірниках. Для колективу характерна стабільність: багато викладачів, які закінчили в свій час технікум, нині працюють у коледжі. Зусиллями працівників навчального закладу створено колективну монографію «Літопис Кам’янець-Подільського індустріального технікуму». У коледжі розроблено свій герб, створено прапор, гімн та друкований засіб масової інформації – газета «Індустрія». Згідно з вимогами часу і відповідно до положень Болонського процесу коледж здійснює міжнародну діяльність у галузі освіти. У 2010 році було підписано Договір про співпрацю між коледжем та Комплексом професійних шкіл ім. Народної освіти польського міста Глогова. Кожного року відбуваються обміни між польськими та українськими студентами. Делегації складаються з шести-восьми студентів всіх спеціальностей. Студенти живуть в сім’ях і знайомляться з історичною спадщиною двох держав, народними традиціями. Викладачі вивчають методику викладання дисциплін в країнах Євросоюзу, обмінюються досвідом з організації навчально-виховного процесу.