Впровадження Болонської системи в Україні актуалізує вивчення досвіду тих країн, які розпочали процес адаптації своїх освітніх систем до сучасної загальноєвропейської моделі значно раніше і вже досягли певних успіхів, запровадили і успішно використовують нові принципи і методи у вищій освіті.
Таким корисним досвідом для України може стати досвід сусідньої Польщі, в першу чергу через схожість освітніх змін, які зараз відбуваються в Україні і вже відбулися в Польщі.
Система освіти в Польщі займає одне з перших місць в Європі. Якість освіти провідних університетів і коледжів дуже висока. Досвід впровадження інноваційних технологій у навчальний процес освітніх закладів, орієнтованих на підготовку фахівців рівня молодшого спеціаліста вивчали викладачі Кам’янець-Подільського індустріального коледжу в місті Глогові.
Договір про співпрацю між Кам’янець-Подільським індустріальним коледжем та Комплексом Шкіл Професійних ім. Комісії Народної Освіти в міста Глогов , (Польща), підписаний в 2010. Цей договір став продовженням партнерських стосунків між містами Кам’янець –Подільський і Глогов угода про які була підписана ще 29 травня 2004 року. .
Перша зустріч між викладачами і студентами українського і польського навчальних закладів відбулася 10 травня 2010 року в Кам’янець-Подільському індустріальному коледжі, а зустріч студентів на польській території рівно через рік. За три роки співпраці здійснено уже читири обміни між польськими і українськими студентами. Метою візитів був обмін досвідом з організації навчальної культурної та спортивної роботи, розширення знань в сфері культури і краєзнавства, обмін досвідом між учителями, поглиблення і закріплення приязних стосунків між навчальними закладами, можливості створення нових умов для виховання і опіки молоді в дусі взаємної толерантності і взаємоповаги. Всі студенти мешкали в польських або українських родинах і мали можливість ближче ознайомитися з побутом даного регіону.
Слід зазначити, що дана співпраця має позитивні наслідки як для молоді з України, так і для польської.
В рамах робочих візитів, українські та польські юнаки і дівчата мали можливість дізнатися не тільки як і де навчаються їх ровесники, а також, як вони проводять вільний час, в якому вигляді і з яких видів спорту відбуваються спортивні змагання, пізнати культуру і традиції польського і українського народів, ознайомитись з історією міст Глогова та Кам’янця-Подільського. Студенти побачили щоденне життя звичайних родин, родинні традиції, зав’язали особисті контакти.
Сьогодні співпраця між навчальними закладами відкрила нові сторінки в співпраці між нашими містами побратимами. 15 дітей інвалідів міста разом з їхніми опікунами матимуть можливість пройти курс реабілітації у госпіталі міста Глогов в Польщі. Керівники коледжу та урядовці міста запрошені на стажування з вивчення особливостей системи освіти в Польщі.
Стажування викладачів Індустрії відбувалося з 18 по 24 лютого. В рамках обміну досвідом викладачі ознайомилися з сучасною матеріально-технічною базою навчальних закладів, вивчили можливість впровадження електронної системи документування навчального процесу на базі електронної освітньої платформи Fronter. Крім того, досягнуто попередньої домовленості про можливість стажування викладачів та проходження практик студентами і викладачами коледжу на базі лабораторій польських навчальних закладів.
Колектив індустріального коледжу висловлює подяку міському голові Михайлу Сімашкевичу та та начальнику відділу туризму Наталії Українець за всебічну підтримку розвитку співпраці освітян двох країн.
Заступник директора з виховної роботи Кам’янець-Подільського індустріального коледжу Тетяна Білецька