Щоб бути хорошим викладачем, потрібно любити
те, що викладаєш і любити тих, кому викладаєш.
В.О. Ключевський
Методична робота – це система організації діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності, основаної на дослідженнях науки та передового досвіду, спрямованої на удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Методична робота коледжу спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки викладачів до пошукової діяльності, роботи в нових умовах.
Метою методичної роботи є створення умов, що забезпечують різносторонній та творчий розвиток особистості викладача, підвищення його кваліфікації, професіоналізму, готовності до інновацій та забезпечення педагогічних умов для організації навчального процесу.
Координаторами методичної роботи коледжу є методисти коледжу Мрачковська Олена Володимирівна та Червоноградська Ніна Володимирівна.
Основними напрямками методичної роботи є:
- надання методичних консультацій викладачам, студентам, працівникам інших закладів освіти;
- спрямування і координація роботи циклових комісій коледжу;
- спрямування роботи засідань міських методичних об’єднань педагогічних працівників;
- розробка, апробація та впровадження освітніх технологій, інноваційних методик у навчально-виховний процес;
- створення комплексу методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- розробка й упровадження в практику роботи предметних (циклових) комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення науково-методичної роботи, професійної підготовки майбутніх фахівців;
- сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення організаційних умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів;
- вивчення й узагальнення позитивного педагогічного досвіду викладачів коледжу, педагогічних працівників інших закладів освіти, ознайомлення педагогів, студентів коледжу з цим досвідом та його впровадженням;
- залучення викладачів та студентів до навчально-методичної, науково-дослідної роботи;
- організація виставок педагогічних досягнень викладачів, новинок психолого-педагогічної, методичної літератури, періодичної преси;
- робота з молодими викладачами;
- допомога в підготовці викладачів до атестації.
Основними формами методичної роботи в коледжі є:
- засідання методичної ради коледжу;
- засідання циклових комісій;
- науково-методичні конференції;
- проблемні семінари, семінари-практикуми;
- методичні консультації;
- тижні (декади) предметних (циклових) комісій;
- відкриті заняття;
- засідання школи «Підвищення педагогічної майстерності»;
- розробка і вдосконалення комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- створення навчально-методичних матеріалів;
- виставки педагогічних досягнень викладачів.
Координуючим органом методичної роботи в коледжі є методична рада, яка розглядає найбільш важливі питання удосконалення методичної та навчально-виховної роботи в коледжі, впровадження інноваційних технологій і прогресивних форм організації навчання в навчальний процес, контролю і координації роботи циклових комісій, розробки заходів з підвищення професійної майстерності викладачів тощо.
Ключові питання роботи методичної ради:
- Основні напрямки методичної роботи.
- Робота циклових комісій по формуванню професійної компетентності викладачів.
- Затвердження навчально-методичних матеріалів викладачів.
- Результати виставки-огляду навчально-методичних матеріалів викладачів.
- Роль і місце самостійної роботи студентів у системі організації навчального процесу.
- Застосування сучасних педагогічних технологій з метою підвищення якості знань.
- Результати проведення тижнів (декад) циклових комісій.
- Напрямки удосконалення інформаційно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу.
Головні зусилля зосереджені на надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, який сприяє пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, що обумовлює оптимізацію навчально-виховного процесу в закладі.